Hegedűs 2 László – MANUÁLIS MŰVELETEK

HEGEDŰS 2: MANUÁLIS MŰVELETEK 

Kaposvár, Rippl-Rónai Múzeum                                                                                                             

HEGEDŰS 2 LÁSZLÓ munkáit tekintve leginkább a Bálint Endre-i, kissé groteszk montázstechnika folytatójának tekinthető. A kollázsaiban és montázsaiban egyfajta poszt-szürrealista  gondolkodás jellemző. (Bálint mellett René Magritte, Max Ernst nevét is említhetjük). Gyakran használ kiegészítő objekteket: a gombok, (a csoportképeken az arcok ekvivalensei), bakelitlemezek, dominók, cseresznyeszemek, mérőlécek, stb. szerves részeivé válnak a képeinek. A többszólamúság érvényes művészetére. A vizuális műfajokban és az irodalom, területéről alkotott gondolkodása és eszközhasználata, már a 70-es évektől túlmutat a ” csak fotográfus”, a „csak filmes „, és a „csak képzőművész ” műfajokon. A  Munkácsy és Balázs Béla díjas alkotó, egyedüliként tagja mindhárom országos vizuális művészeti szervezetnek a Magyar Képző-, Film- és Fotóművészek Szövetségének. Hegedűs 2-t idézve: Ahhoz, hogy a matematikában „2” legyen a végeredmény, végtelen variáció létezik. Ezeket a verziókat én vizuálisan, intuitív módon végzem el, aminek eredménye a kép. A színek és formák a képen lehetnek bonyolultabb és egyszerű viszonyban, ugyanúgy, mint egy matematikai számítás vizuális lenyomatai az iskolatáblán.

Hegedűs 2 László, a Rippl-Rónai Múzeumban kiállított manuális műveleteinek, vizuális képleteinek végeredménye =H2-vel